Tuesday 19 February 2013

19-02 Toch weer Disney World


“Schat?”
“Ja?”

“Het is misschien niet heel verantwoordelijk, maar ik ben toch eigenlijk wel weer aan vakantie toe.” Mijn man knikt instemmend. Ja hij ook, dat weet ik wel. Eigenlijk hadden we Disneyland, California op de planning staan, maar die plannen zijn een tikkeltje verwaterd. “Te ver weg,” vindt Daan, maar stiekem weet ik dat het gewoon het “nieuwe” is. En het is wat ingewikkeld met IPBen (indien plaats beschikbaar)

2013 is wat heftig begonnen en ik merk dat ik California toch ook wel spannend vind. Vooral omdat het plan is om in verschillende hotels te verblijven en rond te reizen. Niet dat ik er geen zin in heb, maar ik laat me verleiden tot het oude bekende.
 
“De meivakantie zou wel ideaal zijn,” zeg ik, “Twee weken en we kunnen kijken of we er een dag of twee aan kunnen plakken.” Weer een knik, ja ik zie dat hij ook wel zin heeft.

“Als we nou eens naar Disney World zouden gaan?” vraag ik voorzichtig. Ik zie de ogen van Daan oplichten, hij is nog een groter fan van “the World” dan ik. Wat grappig is, want toen we er in 2009 voor het eerst naar toe gingen moest ik heb bijna slepen en zag hij het allemaal niet zitten.

“Ga zoeken,” spoort hij me aan en dan begint het. Op dat moment begint onze voorpret al. We struinen de Disney hotels af, maar de prijzen vallen ons een tikkeltje tegen. Dining plan is geen optie, het is te duur. En we moeten toch echt weer in een value resort verblijven, want moderate of hoger ligt buiten onze prijs range. Zuchtend klik ik de pagina van Animal Kingdom Lodge weg. Dat is ook te mooi om waar te zijn. In 2010 zaten we in Pop, en al was de vakantie er niet minder om, we vonden dat toch niet zo heel erg geweldig. We hadden veel last van de mensen die daar verbleven, die waren laat ’s avonds erg luidruchtig en de mensen boven ons waren al helemaal erg. Niet heel fijn dus.

“Zeg?” vraag ik ineens terwijl ik Daan eens aankijk, “Wat als we nu eens niet op het Disney Resort verblijven?” De vraag komt niet goed aan en ik zie Daan kritisch kijken. Nee dat ziet hij niet zitten, buiten Disney. “Maar dan gaan we ook niet in een hotel zitten,” verdedig ik mijn punt, “Maar in zo’n villa ofzo!” Daan is nog niet overtuigd, maar ik heb nog een ‘ace up my sleeve.’ Sluw kijk ik hem aan. “Dan kan Elora in een eigen kamer en hoeft ze niet bij ons.” Ik wist het, dat was alles wat ik nodig had… Daan is om.

De zoektocht naar villa’s is interessant. Ik zie er heel veel, sommige heel mooi en sommige wat minder. Veel met zwembad. Het is allemaal goedkoper dan in Disney verblijven, maar alles wat ver ligt (verder dan 10-15 minuten) valt al af. En dan zijn er een aantal waarvan ik toch twijfel of het wel allemaal zo netjes is. De meubels lijken wat oudbollig en het zwembad (laat ik me door gasten adviseren) moet toch echt verwarmd in April en dat kost toch weer heel wat meer.

Hmmm… misschien toch maar een townhouse. Ergens vond ik het wel aanlokkelijk zo’n villa, maar als ik het EN in de buurt van Disney wil houden, EN een beetje netjes en modern EN ook nog eens betaalbaar, komen we snel op een townhouse uit. Een condo valt af. We willen gewoon geen mensen boven of onder ons, dus dat wordt het niet. Ik wil rust. Dan liever mensen naast ons, thuis wonen we ook in een rijtjeshuis, dat is toch anders dan het constante gestommel boven je. Ik ben ook echt geen zuurpruim ofzo, hahaha. Ben alvast aan het oefenen voor boos oud kattenvrouwtje: “You up there! Mind your ruckus!!”
 

We hebben in Paradise Cay een leuke townhouse gevonden.
 Als we geen betere offers krijgen vandaag (ik heb nog wat dingetjes uitstaan) dan wordt dat het. Het scheelt gewoon zoveel geld met een aantal andere dingen die ik heb gevonden en ik geef dat geld toch liever aan leuke dingen uit! Plus dat we niet van plan zijn heel veel tijd op de kamer door te brengen. Al merkte ik vorige keer wel dat we er toch wel vaak genoeg zitten, omdat we een klein kind hebben. Als we Elora tot laat mee willen slepen, moet ze toch echt even tussen de middag slapen en dan zit je toch best een paar uur in je kamer.

In het verleden hebben we altijd een kamer met haar gedeeld. Dit is niet ideaal. Vooral rond het eind van de vakantie mis je de privacy wel een beetje. Dat ben je toch wat minder happig op de parken en wil je ook kunnen ontspannen. Als Elora moet slapen dan kunnen wij bijvoorbeeld al geen televisie kijken of praten… dat is dus wel een groot voordeel van meerdere slaapkamers!

Onze reis zal dit jaar sowieso wat anders lopen. We gaan IPBen (indien plaats beschikbaar) en dat betekent dat we met een “risico” op reis gaan. Misschien kunnen we wel helemaal niet in onze vlucht. Om het risico te verminderen gaan we ipv naar Orlando naar Atlanta vliegen. Of misschien toch naar Orlando (we zijn er nog niet helemaal uit) Maar als we naar Altanta gaan, dan verblijven we daar een nachtje en halen we daar de auto op. Dan gaan we vrijdag road trippen van Atlanta naar Orlando. Ik vind het heel spannend allemaal.

Gelukkig blijven een aantal dingen wel het zelfde. Want we gaan heerlijk vertrouwd naar de Disney Parken en Universal. Of we naar Seaworld gaan weten we nog niet. Vorige keer hadden we er kaartjes voor maar gewoon geen tijd en dit keer gaan we korter *zucht*, dus ik weet niet of het er van gaat komen. Het liefst was ik wat langer gegaan, maar goed, het is eigenlijk ook wel best zo. We hoeven niet altijd 3 weken rond te huppelen in onze happy place.

We zijn dit jaar weer voor de UK tickets gegaan. Die zijn echt geweldig. 2 weken lang mogen we gebruik maken van Disney en Universal studios. Dit werkt veel prettiger dan de 10 dagen tickets van Disney. Nu voel je je namelijk minder bezwaard als je maar een paar uurtjes gaat, omdat er niet gelijk een hele dag van je kaartje af is. En we kunnen lekker gelijk vanaf dag 1 naar Disney World gaan, wat toch het meest spectaculair voor ons is.

Onze favoriete restaurants zijn ook al weer geboekt. Ook wat minder dan voorheen, want we gaan ook lekker de Olive Garden en Lone Ranger bezoeken etc. We zijn inmiddels niet op het park. We hebben dit keer helemaal geen Disney ontbijt geboekt, het is wel even prima zo. Maar een aantal restaurants (okay best wat) wilden we toch wel heel graag weer bezoeken. We worden immers allemaal 6 jarigen als we in Disney rondhupsen.

We weten nog niet wanneer we het Elora gaan vertellen. Ik heb een nieuwe trunki besteld want de oude is een beetje overleden tijdens de vorige reis (maar we hebben er wel veel plezier van gehad) Het model van 2013: the Gruffalo.

Ik denk dat we de Trunki gaan inpakken met een brief erbij en dat we dan Elora laten denken dat we in de zomervakantie gaan. Ons kind is gek op een beetje voorpret maar als we zeggen dat we eind April al gaan, ben ik bang dat het weken lang niet slapen wordt. Ze is nogal een opgewonden standje.

Ik heb mijn oude blog nog eens terug gelezen, van toen ze nog geen drie was. Wat een gup was het toen ook en ze heeft het ons in het begin van de vakantie niet makkelijk gemaakt. Nu is ze een stuk ouder (ze wordt over een paar dagen al weer 6) en is ze inmiddels al een oude rot in het vak als het om vakanties gaat. Disney World kan ze zich niet zo goed herinneren, maar ik weet zeker dat dat na deze reis wel ander zal zijn. Ik denk dat zij stiekem ook best een eigen kamer zou kunnen waarderen.

Nog 2 maanden en een week en dan is het al zo ver. Dat is voor mijn doen vrij vlot. En dat terwijl ik nog geen hotel geboekt heb. Ik zal de kerst tijd in Disney wel een beetje missen, maar ja... dit jaar zal het in ieder geval niet heel koud zijn. En er is een grote kans dat we EINDELIJK ook de zwemparken eens kunnen gaan bezoeken!

Ik ben in ieder geval heel benieuwd wat deze reis ons gaat brengen. Ik vind het vooral weer heerlijk om met mijn gezinnetje op stap te gaan.

 


 

6 comments:

  1. Mooie plannen; een fijne lokatie en in een hele fijne periode van het jaar. Dat komt dus helemaal goed; veel plezier vast met de voorpret!

    ReplyDelete
  2. Leuk hè al die voorpret, daar genieten wij ook zo van. Ik lees ook graag blogs van anderen en daar haal je altijd tips uit. Het is niet makkelijk na een drukke dag om nog te schrijven maar achteraf geniet ik daar zelf van want dan heb ik een mooi reisverslag.
    Have Fun!!

    ReplyDelete
  3. Het is ook leuk om later zelf je blogs door te lezen! Dan krijg je van die heerlijke "weet je nog?" momenten!

    ReplyDelete
  4. Heerlijke vooruitzichten en het zal vast weer een super vakantie worden.
    Ga je ook nog volgers op je blog plaatsen, dan kan ik me aanmelden want ik vind het erg leuk om reisverslagen te lezen.
    Veel plezier met de voorpret.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bedankt voor de tip. Volgens mij staat de link er nu bij :) (heb maar gelijk alles met volgen toegevoegd *grinnik*)

      Delete
  5. Lekker hoor. Weet je wat leuk is aan zo'n blog/verslag, wij printen hem na de vakantie (even in Word kopiëren) lekker uit, doen hem in een map en lezen hem heel vaak na. Ook leuk voor het nageslacht!!
    Geniet van de voorbereidingen!
    Groetjes, Renée en Jacky

    ReplyDelete