Thursday 28 February 2013

28-02 Kaartjes en toch maar verteld






Hoera, er was post vandaag. Post is vaak leuk (behalve als het rekeningen zijn natuurlijk) maar als je op vakantie gaat en je weet dat er kaartjes aankomen, dan is post nog NET even iets leuker. Het was geen verrassing, want eigenlijk had Fedex het pakje gisteren al verstuurd, maar de post bezorger kwam precies in de 1 ½ uur dat wij bij de tandarts waren. Zal je altijd net zien!

Maar vandaag was hij er toch echt! Ik had de aardige mevrouw van de Fedex al gebeld en beloofd dat ik vandaag thuis zou zijn. En voila! Daar kwam de postbezorger met ons pakje. Even dacht ik dat ik het mis had, dat het iets anders moest zijn, want het was zo’n dik pakket! En dat voor 6 kaartjes… dat kon toch niet.

Zo enthousiast als een klein kind heb ik het pakketje open gemaakt en er kwam een mooi mapje met twee dvd’s uitvallen. Wat aardig van de mensen van Attraction tickets! Zomaar 2 dvd’s bij onze aankoop. Ik wist er niets van.

Er zit ook nog een leuk boekje bij (ik zeg: LEES PLEZIER) en een zooi kortingsbonnen die ik maar eens uitgebreid moet bestuderen. Mijn dag is in ieder geval weer helemaal goed!

We hebben Elora trouwens verteld dat we op vakantie gaan. Na veel discussie leek het ons toch een goed idee. Als je haar namelijk verrast met iets slaat ze in de eerste instantie een beetje dicht. Dat heeft ze wel vaker en daar zijn we op voorbereid. Ik was alleen bang dat ze het ook eng zou vinden als we het terplekke pas zouden vertellen en wilde het risico niet lopen.

De beste tijd om haar het te vertellen? 23 Februari, op haar 6e verjaardag. Een van de cadeaus die ze van ons kreeg was een trunki. Haar eerste reactie was: “Ik wilde liever het Lieveheersbeestje,” dus die kon ik in mijn zak steken. Terwijl ik toch zeker weet dat toen we het er over hadden ze uiteindelijk toch echt voor de Gruffalo koos, want die had een gezichtje en daar zaten dingen bij. (Achteraf gaf ze zelf ook toe dat ze de Gruffalo inderdaad toch wel leuker vond dan het lieveheersbeestje) Tja, dat is Elora voor je. Niet dat ze niet dankbaar is, want vervolgens heeft ze uitgebreid geknuffeld met Trunki, is hij al beplakt met stickers en mag hij overal mee naar toe, maar ze heeft een bepaald verwachtingspatroon en als daar iets van afwijkt, vindt ze dat moeilijk.

Dat ze naar Disney World ging drong pas later door. Ineens ging er een wereld voor haar open. Helaas weet ze niet zo veel meer van de vorige reis. Niet zo gek natuurlijk, want toen was ze nog maar 3. Ze heeft het nog wel vaak over “Splash Mountain” en Test Track, maar stiekem weet ze niet helemaal meer hoe het ging. Zo dapper als ze vroeger was, is ze ook niet helemaal meer. Met de jaren is er wat angst bij gekomen. We zullen zien wat ze allemaal aandurft. In de Efteling is ze mee gegaan in het schip en ik weet nou nog steeds niet of ze het eng of toch leuk vond. Ergens wilde ze graag nog een keer, maar tegelijkertijd durfde ze ook niet helemaal. Och, we zullen wel kijken hoe het loopt als we daar zijn. Niets hoeft en wat ze kan, dat mag ze van mij, maar ik zal haar niet pushen. Zo ben ik niet.

Heerlijk hoor, al die voorpret. Vandaag nog precies 8 weken en dan gaan we al. Dat is best snel.

Elora mag 21 Maart voor haar eerste diploma gaan zwemmen, dus met een beetje geluk kan ze met een kersverse diploma naar de Waterparken. Daar kijkt ze heel erg naar uit. Ze wil graag van de snelle glijbanen (ja dat dan weer wel) en ze vindt het helemaal fantastisch. Ook wil ze lekker lui dobberen op de lazy River. Het kind heeft al zo veel plannen. Heerlijk om te zien.

We hebben er echt zin in!

No comments:

Post a Comment