Thursday 21 February 2013

21-02 cadeautjes en rooster


Post!

Ik ben gek op pakjes, al zijn ze niet voor mezelf. Stiekem vind ik de cadeautjes voor Elora vaak het allerleukste. Had ik al verteld dat ik een tikkeltje last van “Peter Pan syndroom” heb? Nee? Maar u had het al geraden?

Over twee dagen is mijn dochter jarig en wordt ze zes. Het is een klein oud wijs vrouwtje en op vele punten is ze ouder dan zes. Dit is heel schattig voor volwassenen om te zien, want ze is zo wijs en verbaal, maar voor Elora is het soms best moeilijk. Ze kan vreselijk met zichzelf in de knoop raken, omdat ze aan de ene kant denkt als een kind dat veel ouder is, maar aan de andere kant nog echt pas vijf is. Niet altijd makkelijk voor haar en ook niet voor haar ouders. Maar verder zijn we er heel gelukkig onder hoor ;)

Mijn theorie was, als ik nu toch bezig ben met cadeautjes, kan ik net zo goed de vliegtuig cadeautjes alvast kopen. Tja, het is een beetje omkopen, maar tot nu toe is het altijd een groot succes geweest. Niet alleen maakt het zo’n hele lange vlucht leuker, maar nieuw speelgoed nodigt uit om uuuuuuren zoet te spelen. En dat geeft ons ook wat momentjes rust.

Ik hoop stiekem dat de vlucht niet heel erg vol zit, want dan kan Elora lekker op een lege plek gaan spelen. Ruimte is altijd prettig. Sowieso hoop ik dat de vlucht niet heel erg vol zit, anders zitten we misschien helemaal niet bij elkaar. Ik vind het maar niets hoor, dat IPBen! Maar ja het scheelt zo veel geld! Als het een paar honderd euro had gescheeld had ik het niet gedaan, maar dit is echt stukken minder.

Naar Mexico hadden we Lalaloopsies meegenomen en dat is me zo bevallen, dat doen we nu weer. We nemen de ‘oude’ ook mee. Elora speelt graag en heeft daarmee dan echt haar rust momentje te pakken (want rustig is niet bepaald het woord waarmee je ons kind zou omschrijven *grinnik*)
De buit is 3 Lalaloopsies, 1 sticker/ kleurboek en 1 spelletjes boek, 1 doosje kleurtjes, een pakje met 6 gummen en 1 punteslijper die op een fototoestel lijkt.

Ik heb nu ook wel redelijk mijn rooster compleet volgens mij. Dit jaar heb ik een wijze les met mijn rooster geleerd: Gewoon helemaal volproppen met attractie parken en terplekke kijken waar we wel of geen zin in hebben. Dat werkt voor ons het beste, want we hebben meerdere keren voorheen gedacht: “Goh laten we toch eens kijken welk pretpark we naar toe kunnen” op niet pretparkdagen en andersom.  Wel wil ik heel graag naar de mall (en dat zal er best wel weer inzitten) en willen we dit keer ook de Waterparken eens een bezoek gaan brengen. Bring on the sharks, baby!! Want daar willen we mee zwemmen! Tenminste in zoverre je er ‘echt’ mee zwemt in Typhoon Lagoon.

We hebben ook een behoorlijke smak disney reservations! We blijven het gewoon geweldig vinden om bij Disney te eten en er zijn best een boel restaurants daar die we toch echt niet willen missen!

Opvolgorde van ons bezoek gaan we naar de volgende restaurants (mits we ze niet afzeggen, want daar hebben we ook wel een handje van):

Diner bij le Cellier (dit is voor ons de eerste keer, dus ben benieuwd)

Ontbijt bij Crystal Palace (Character ontbijt, we hebben voorheen er al eens geluncht en dat was leuk)

Diner bij Liberty Tree Tavern (De sfeer daar is zo geweldig en het eten ook)

Diner bij 1900 PF (dit blijft 1 van de 2 beste character diners voor ons. De stiefzussen en stiefmoeder maken het helemaal geweldig)

Diner bij 50’s Diner (Dit is de favoriet van Daan)

Diner bij Akershus (Voor de prinsessen, ik ben benieuwd hoe lang Elora die nog leuk gaat vinden)

Diner bij Boma (Eigenlijk stond hij er niet op dit keer, maar ik kon het toch niet laten! Jambo!!)

Ontbijt bij Kona (Dit is ook een nieuwe, we zouden er vorig jaar al heen gaan maar is niet gebeurd)

Diner by Scify Dine in (Dit is echt voor mij, ik vind dit zo’n leuk restaurant. De sfeer, die gekke auto’s waar je in zit! Helemaal top! En de Peanutbutter chocolate cake helpt ook ;) Want dat vind ik het lekkerste toetje in heel DW)

Diner bij the Garden Grill (Ik weet niet welke leuker is 1900 PF of Garden Grill, maar de Garden Grill is het meest intieme character diner en daar nemen de characters HEEL veel tijd voor de kids, omdat het zo’n klein restaurant is. Echt een aanrader!!!)

En het laatste restaurant waar we dineren is Raglan Road (gewoon omdat het zo lekker is, hahaha, niet een bijzondere disney ervaring zoals alle anderen)

 

En verder gaan we gewoon lekker avonturen. Olive Garden staat op de planning en Outback. We hebben toen die Lone star of Lone Ranger of weet ik wat geprobeerd en die vonden we ook lekker. En misschien gaan we zowaar wel wat koken deze reis (Al zit dat er niet zo heel dik in, want we zijn van plan om echt vakantie te vieren en daar hoort koken toch niet helemaal bij voor ons.)

 




De voorpret is in ieder geval weer dik aanwezig. Het voelt wel raar dat we nog maar 9 weken hoeven te wachten. Normaal plannen we alles zo ver van te voren. En ik heb zowaar alle reserveringen die we wilden weten te bemachtigen! Dat terwijl het best vroeg dag is voor Disney begrippen. Alles lijkt ons mee te zitten (nu de vlucht en de trip van Atlanta naar Orlando nog, dan zijn we gelukkig)

No comments:

Post a Comment