Wednesday 20 February 2013

20-02 geboekt!!



Geboekt! De kogel is door de kerk, we hebben de knoop doorgehakt… yadayadayada, we hebben een beslissing gemaakt. Het wordt toch de townhouse in Paradise Cay. Het heeft dan weliswaar geen zwembad in onze achtertuin (of überhaupt een achtertuin) maar het is ruim en krijgt mooie reviews. Helemaal leuk dus.

De reis wordt wel tricksy for us Hobbitses, want we gaan eerst kijken of we woensdag avond al mee kunnen en zo niet wordt het donderdag. Maar ja… leg dat maar eens aan een kind van 6 uit! Dus we weten nog niet helemaal hoe we dat aan gaan pakken en wat het plan de campagne wordt. We zien het tegen die tijd wel.

Nu nog een auto regelen en een hotel in Atlanta. Dit laatste moet vrees ik dus op het laatste moment. Want als we woensdag mee kunnen, dan gaan we woensdag nacht in Atlanta slapen en anders wordt het donderdag nacht. De townhouse is in ieder geval van vrijdag 26 April tot vrijdag 10 mei geboekt. Dus als we een dagje eerder aankomen, moeten we maar kijken waar we terecht kunnen. Ik ben normaal erg van het “goede voorbereiden,” maar IPB haalt je toch een bepaalde vastigheid uit te handen. Dat vind ik best lastig merk ik.

Ik moet trouwens wel eerlijk bekennen dat het afvallen van de “free dining plan” ook wel weer mogelijkheden met zich mee brengt. Voorheen was het onmogelijk om een plaatsje in le Cellier te krijgen en nu heb ik er zowaar één weten te boeken. Twee zelfs, want ik besloot dat mijn eerste keuze toch niet zo’n fijne datum was en zo wist ik het nog om te boeken ook! Zie daar! Ik ben benieuwd na al dat gehype!

Wat ik een beetje spannend vind zijn de parkeer passen. Ik neem aan dat deze de hele dag geldig zijn en voor alle parken. Daar baal ik goed van, want als voormalige Disney guests zijn we wel verwend.

Ook zal ik het missen dat ik mijn aankopen niet meer naar mijn hotel kan laten sturen… maar ik blijf erbij: Elora in een aparte kamer is goud waard. Al wil Elora liever bij ons slapen (nu weet ze nog niet dat ze naar Disney gaat, maar we hadden het er wel over)

En de privacy van een townhouse lijkt me ook wel heerlijk. Nog even mijn blog van 2010 gelezen en wat een ellende hadden we met de cleaning staff, dat was ik bijna helemaal vergeten. Dus dit is beter. Gewoon zelf wassen en geen gedoe. Al zie ik er niet naar uit om te stofzuigen en te dweilen tijdens de vakantie, maar goed… kleine moeite groot plezier, of zo iets.

Ik ben benieuwd hoe alles gaat lopen. 9 weken en 1 dag (of gewoon 9 weken) tot we vliegen, wat een bizar gevoel. Ook de terugreis zal een uitdaging worden. Och we zien het wel, ik denk dat ik het maar gewoon over ons heen moet laten komen.

 

4 comments:

  1. Wat leuk te lezen, we overlappen elkaar in Florida. Alvast veel plezier met alle voorbereidingen en succes met het grote geheim te onthullen aan Elora.

    ReplyDelete
    Replies
    1. We zijn er nog steeds niet helemaal uit hoe en wanneer we het haar gaan vertellen. Ergens wil ik het heel graag nu al met haar delen, maar de verrassing lijkt me ook wel weer leuk (en beter voor haar slaappatroon *grinnik*)

      Delete
  2. Leuk dat jullie ook weer gaan, wij gaan weer volgen.
    Het gaat in ieder geval al lekker opschieten.
    Succes nog met de verdere voorbereidingen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bedankt voor het volgen! :)
      Ik heb nog nooit zo vroeg van te voren een Disney vakantie gepland, dus vond dat best spannend. Maar het gaat vooralsnog best soepel ;)

      Delete