Monday 29 April 2013

26-04 The Magic Kingdom


De wekker hoefde niet te worden gezet. Om 4 uur was ik al wakker en ik heb nog tot een uur of vijf kunnen doezelen. Maar daarna was de hele familie wakker.

Er werd een bordje cornflakes genuttigd. We hadden verschillende pakjes, dus Elora en ik deelde er ieder een, zo hadden we meer smaken. Daarna wilden we op pad. We waren veel te vroeg en besloten een donut te halen bij de Krispy Kreme’s. (die wat tegen vielen om eerlijk te zijn)

Toen was het tijd voor Disney World. Vrolijk zingend zaten we in de auto. Het voelde heerlijk om weer door de ingang te rijden. Tja, we missen de Disney Magie wel een beetje in het huisje. Al is de aparte kamer voor Elora wel erg fijn.

We waren veel te vroeg en moesten de monorail nemen die langs de hotels ging. Geen probleem. Zippedeedooda-end huppelden we naar boven.  We beseften ons dat we de handtekeningen boekjes waren vergeten en kochten er nog snel een. Samen met een 5 tal pennen (want, 5 voor 5 dollar was goed te doen voor zulke leuke pennen, en ik heb er ook 2 uitgekozen van Jack Skellington, want stiekem ben ik ook een klein kind)

Een klein kwartier later stonden we voor de ingang en konden we na dat we onze tassen hadden laten checken, naar het eerste stukje. Het duurde even, en eigenlijk was het weer net iets te lang wachten voor Elora, die er echt zo’n zin in had. Ze vroeg om de 2 minuten hoe lang het nog duurde, tot ik het haar verbood om het nog eens te vragen *grinnik*. Toen keek ze alleen maar zuchtend naar de klok. Tot overmaat van ramp ging er iets mis met de opening ceremony en kwam de trein wat later aan. Maar toen hij er was, was het ook echt feest.

Traditie getrouw mocht Elora op Daan’s nek. Ze vond het geweldig en ik voelde stiekem weer die natte ogen van me.

Ons eerste doel was naar het nieuwe ritje van Ariel... maar die was helaas gesloten. Dan maar een fastpass... en die was aan de andere kant van Fantasy land. Peter Pan werd onze eerste rit en daarna Winnie the Pooh. Elora genoot. Ik merk dat ze toch wat groter nu is.

Onze passen voor Ariel waren bijna geldig, maar we liepen langs Gaston’s pub en moesten daar even de Lefew’s brew proeven en we namen er een ‘shank’ bij om te delen (heerlijk hoor)

Elora mocht met Gaston op de foto, die echt geweldig was.

“Zo nu is je boekje tenminste wat waard,” zei Gaston jolig, toen hij zijn handtekening er inzette. We konden smakelijk om hem lachen. Ik vind sowieso de villains veel leuker dan de helden. Elora stond er wat schaapachtig bij.

Op naar Ariel, want het was inmiddels al na elven. Wat was dat een gave rit. Het was het alles waard!! Na Ariel nog even snel in het spookhuis en toen was het al middag en werd het park erg druk en heel heet, dus zijn we naar huis gegaan om even te gaan slapen.

Het is drukker dan begin December en drukker dan we gewend zijn. De hitte helpt ook niet meer, en mijn voeten zitten NU al onder de blaren. Helaas, ben ik al aan het strompelen dus. Maar ja, hoort er ook bij.

Slapen deed Elora niet, en we zijn die avond alleen uit eten geweest bij de Olive Garden. Het was weer lekker, maar minder spectaculair als ik me herinnerde.

Het werd een vroege avond, want ons kind was moe.

No comments:

Post a Comment