Monday 29 April 2013

28-04 Magic Kingdom, Crystal Palace en Liberty tree tavern


Dit keer geen openings ceremony voor ons, wij gingen ontbijten in the Crystal Palace, met Pooh, Piglet, Eeyore en Tigger. Mainstreet was helemaal stil.

Bij de Crystal Palace moesten we even wachten. Ik checkte ons in bij een dame die niet zo veel gevoel voor humor had en die volgens Daan rechtstreeks uit de Bayou kwam. Ze klonk inderdaad een beetje apart en was ook niet heel slim volgens mij. Het was wel een popje om te zien.

Elora kon zich vermaken met spelletjes, maar vlak voor we naar binnen liepen, poepte er zo een vogeltje op haar jurk. Het was maar een kleintje gelukkig, en het kwam er ook wel makkelijk af... maar dat hebben wij natuurlijk weer.

De castmembers waren erg aardig en behulpzaam. Een mijneer wilde nog kijken of hij iets anders qua kleding voor haar kon vinden, maar het is hem blijkbaar niet gelukt, want hij kwam nooit meer terug.

De characters waren schattig, maar ik vond ze stiekem relatief wat saai. Het gaat allemaal vrij snel hier, maar tegelijkertijd moet je heeeeeel lang wachten tot ze langs komen. Elora zat telkens smachtend te kijken of ze er al één zag. Er zijn hier ook veel volwassenen zonder kinderen en die nemen heel veel tijd in beslag van de characters. Ik blijf dat wat irritant vinden en wou dat ze iets aparts voor volwassenen hadden. Want het is lang voor een klein meisje van net zes als er een groep van 8 zestigjarige in verschillende poses en verschillende constructies met een character op de foto willen.

Het eten was zaaaaalig. Ik droom nog van de breakfast lasagne. Jeetje wat was dat lekker, maar ik was blij dat we weer verder konden.

Daan ging een fastpass voor Ariel halen en Elora en ik gingen in onze favoriete attractie: “Splash mountain.” Helaas was de splash ook ineens eng en vond Elora het toch minder gaaf als vroeger. Dat brak mijn hart wel een beetje hoor. Het begon ook hier weer steeds drukker te worden en na Ariel en het spookhuis (wat Elora nu ook ineens eng vindt) zijn we naar huis gegaan.  Onderweg kwamen we nog Lady Tremaine en haar dochters Anastasia en Drizella tegen, en daar wilden we wel even mee op de foto ;)

Om 17:35 waren we terug om naar Liberty Tree Tavern te gaan. Het eten was heerlijk, maar het was erg druk en chaotisch. Elora heeft heerlijk gesmikkeld en gekleurd. Het park was nog steeds heet en na het eten hebben we ons door de drukte een beetje laten wegjagen. Wel hebben we de riverboat van Davy Crockett bevaren. Leuk, want die hadden we nog nooit gedaan.

Mijn voeten deden pijn en ik moet zeggen dat ik ook wel baalde van de drukte. Liever zou ik voortaan gewoon weer begin December gaan. Qua temperatuur (als het niet vriest) en menigte is het dan leuker. Plus dat ik de kerstversiering wel mis. De Garden Festival is wel mooi hoor... maar geef mij maar een kerstboom.

De blarenpleisters helpen voor geen meter, en ik ben erg blij dat we morgen een dagje rust hebben.

No comments:

Post a Comment